İş Kazası Bildirmeme Cezası

İş Kazası Bildirmeme Cezası❗İş kazası cezası kaç TL❓

Yaralanma, sakatlanma, ölüm veya iş gücü kaybına, fiziksel ve ruhsal sorunların oluşmasına sebep olan ve işyerinde meydana gelen kazalara, iş kazası adı verilmektedir.

BUNA DA BAKIN👇

Trafik Kazası Tazminat Hesaplama! Tazminat nasıl hesaplanır?

İş kazasının meydana gelmesi ile birlikte, işveren ve işçinin mutlaka yapması gerekenler vardır. Özellikle işçinin, iş kazasından kaynaklı olarak hak ettiği maddi ve manevi tazminatların elde edilmesi için, kaza sonrası süreçte dikkatli olması gerekmektedir.

İş Kazası Nasıl Bildirilir❓

İş Kazası Nasıl Bildirilir
İş Kazası Bildirmeme Cezası  Google

İş kazası olması ile birlikte, işçinin ilk olarak kolluk kuvvetlerine haber vermesi gerekmektedir. Bununla birlikte işveren de yine kolluk kuvvetlerine yazılı veya s”özlü olarak iş kazasını bildirmelidir. İşverenin kazadan sonraki ilk 3 iş günü içerisinde SGK’ya bildirim yapması da şart olarak koşulmuştur.

İş kazası bildirimi, hem yazılı hem de elektronik ortamda başvuru yöntemi ile bildirilebilir. Elektronik ortamda iş kazası bildirimi yapılabilmesi için, iş kazasına uğrayan işçinin 4A sigortalılar kapsamında çalışıyor olması gerekmektedir.

E-devlet üzerinden iş kazası bildirimi yapılabilmektedir. Sisteme giriş yaparken, SGK tarafından verilen e-bildirge şifresinin ve kodunun kullanılması gerekir. Birkaç dakika içinde SGK’nın iş kazası bildirim formunu doldurarak, işlemi tamamlayabilirsiniz.

İş kazası yazılı bildirim yapmak için yine bildirim formunun doldurulması gerekmektedir. Bulunduğunuz yerdeki SGK’ya bizzat kendiniz teslim edebilir veya posta üzerinden gönderim yapabilirsiniz.

İş Kazası Nereye Bildirilir❓

İş Kazası Nereye Bildirilir
İş Kazası Nereye Bildirilir

İş kazasının, kolluk kuvvetleri ile birlikte kesinlikle SGK’ya da bildirilmesi gerekmektedir. Kazadan dolayı ölüm veya yaralanma olayının oluşması durumunda, ilk önce kolluk kuvvetlerine haber verilmeli ve olay ile ilgili tutanak tutulmalıdır.

Ardından SGK’ya haber verilerek “iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesi” formunu doldurarak, kazanın bildirilmesi gerekmektedir. SGK tarafından tahkikat başlatılmalıdır.

İş Kazası SGK Bildirim Süresi Nedir❓

İş kazasının bildirilmesi kadar zamanında kurumlara haber edilmesi de çok önemlidir. Kolluk kuvvetlerin olayın meydana gelmesi ile birlikte haber verilmesi, işçinin veya işverenin mağdur olmaması olayın aydınlatılması ve delillerin zamanında tespiti  için çok önemlidir

İşverenin 3 günün ardından iş kazasını SGK’ya bildirmesi sonucunda, işverene idari para cezası uygulanmaktadır. İş kazası bildirmeme cezası, her yıl değişmektedir. İş kazası bildirmeme cezası miktarı, işyerinin iş türüne ve işyerindeki çalışan sayısına göre de değişkenlik gösterebilir.

İş Kazasında İşveren Sorumluluğu Nedir❓

İşçinin, işyerinde ve verilen iş yüküne göre gözetilmesi işverenin sorumluluğundadır. Bunun için işin, işçilerin güvenliği ve sağlığı her zaman işveren tarafından gözetilmeli ve korunmalıdır. Herhangi bir iş kazası olmaması açısından, gerekli olan tedbir ve önlemlerin önceden alınması gerekmektedir.

İşverenin, işyeri ve işçileri için güvenli ve iş sağlığı ile ilgili yapması gerekenleri yapmamaları durumunda da cezai yaptırımlar uygulanmaktadır. İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili aykırı davranışlarda bulunan ve yeterli özeni göstermeyen işverenlere, idari para cezası verilmektedir.  Yine iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili aykırı hareketler halinde oluşan iş kazalarında işverenin kusurunun doğması kaçınılmazdır.

Bunlara bağlı olarak oluşan iş kazalarından dolayı ölüm veya yaralanma olması durumunda, işin yapılmasındaki sorumluluğu bulunan kişilerin cezai sorumlulukları da doğacaktır. Taksirle yaralama veya öldürme suçlarına bağlı olarak işveren ve işin yapılmasında görevli ve yetkili olanlar  ceza alabilir.

İş Kazası Bildirmeme Cezası Hakkında Sık Sorulanlar👇

İş Kazası Tutanağı İçeriği Nedir❓

İş kazası meydana gelince işveren tarafından iş kazası tutanağı tutması gerekmektedir. İş kazası tutanağının hazırlanmasında birinci yetkili olan kişi işveren olsa da vekili de tutanak tutulmasında yükümlü olan kişidir. Eğer iş kazasının ardından herhangi bir tutanak hazırlanmamış ise; SGK işverene idari para cezası uygulamaktadır.

İş kazası tespit tutanağı içerisinde, kaza ile ilgili tüm detayların yer alması gerekmektedir. Kazanın sebebinin ve sonucunun mutlaka resmi bir şekilde rapor ile tespit edilmesi gerekir.

Hazırlanan iş kazası tespit tutanağının, kazadaki taraflar tarafından imzalanarak onaylanması gerekmektedir. İş kazası tazminat davası gibi yasal süreçte, iş kazası tespit tutanağı çok önemli bir belge olarak değerlendirilmektedir.

İş kazası tutanağı yazılırken, kazaya şahit olan taraflarında eklenmesi gerekmektedir. Olaydan hemen sonra, kazazede olan işçiye bir doktor tarafından müdahale edilip edilmediği veya hastane götürülüp götürülmediği gibi tüm detaylar yer almalıdır.

İş yerinde bir hekimin bulunması durumunda, doktorun hazırlayacağı raporun da tutanağa ilave edilmesi gerekmektedir. İş kazası tespit tutanağı, işveren ve işçi arasında yaşanabilecek tüm uyuşmazlıkların önüne geçmek açısından önem taşımaktadır.